Cum gândim?
Misiunea noastră
Matematica este o poveste atât de frumoasă și folositoare
încât e nevoie să ne străduim din toate puterile
să o facem accesibilă tuturor.
Pornim de la două premise:
1. Fiecare copil are dreptul la cele mai bune șanse pentru a se dezvolta intelectual.
2. Nimic nu este prea complicat sau de neînțeles.
Fiecare copil gândește diferit. Încercăm să facem matematica pe înțelesul fiecăruia
Sistemul „un profesor la zeci de elevi” are cel puțin două neajunsuri pentru o parte dintre copii:
- aceeași metodă de predare aplicată la comun
unor grupuri de copii cu particularități neurocognitive diferite; - informație MULTĂ în timp SCURT.
Din păcate, nu toți copiii reușesc să țină pasul cu fluxul de informații.
Din fericire ☺️,
lecțiile MateJoaca sunt ca un supliment de vitamine
Recomandăm administrarea fiecărei lecții în paralel cu predarea de la clasă.
- Dacă nu a înțeles chiar totul la clasă, are tot timpul să înțeleagă în ritmul său, acasă, în joacă.
Astfel evită apariția unui decalaj cognitiv față de clasă.
- Chiar dacă a înțeles la clasă,
atunci poate să își fixeze cunoștințele și să exerseze cu lecțiile inovative MateJoaca,
să țintească performanța și să se distreze învățând. - Viitorul înseamnă și conținut digital. Lecțiile digitale MateJoaca ajută copilul să înțeleagă:
- structură logică,
- metode digitale de reprezentare,
- interactivitate și alte concepte caracteristice mediului digital în care va învăța și lucra în viitor.
Îmi pun o întrebare > Descopăr singur răspunsul> Înțeleg > Rețin
- Copilul pornește cu o pagină albă pe care construiește pas cu pas o poveste educațională.
- Îi captăm atenția provocându-l să își pună întrebări, la care să descopere singur răspunsul.
- Dacă descoperă singur, va înțelege.
- Dacă înțelege, va reține și va căpăta încredere în propriile forțe.
Nu suntem de acord cu:
„Învață pe de rost pentru că ai să înțelegi mai târziu la ce folosește!”
Curiozitatea este motorul dezvoltării personale - De ce?
Încurajăm curiozitatea prin formularea de întrebări care deschid perspective diferite de gândire.
„De ce se întâmplă asta? Vreau să înțeleg!”
Inteligența artificială o să ne ajute la găsirea răspunsurilor.
E esențial să antrenăm copilul să gândească în termeni de cauzalitate astfel încât să reușească
să formuleze cele mai relevante întrebări.
Copilul își depășește complexul de inferioritate în fața exprimărilor intimidante
Formularea atentă a frazelor ajută la înțelegere ușoară și dezvoltă
capacitatea de a comunica logic, simplu și eficient.
Acesta e un diferențiator major față de alte materiale educaționale.
Copilul face conexiuni logice exact ca într-un joc de aventură
Considerăm că textele, filmele, sau animațiile lungi, nu aduc un aport suficient în înțelegere și memorare.
Cum combatem asta?
Proiectăm un flux optim de resurse digitale cât mai interactive, pe care le organizăm în funcție de:
- firul logic al ideilor;
- capacitatea de atenție a copilului.
Fiecare resursă educațională este plasată în context la momentul oportun
- ca o consecință a resursei precedente;
- și ca o introducere naturală către resursa următoare.
Nicio informație sau resursă educațională nu apare întâmplător.
Mixul de resurse digitale este atent croit astfel încât să rezulte un flux interactiv de informații relevante pentru obiectivul propus.
Logica, coerența și claritatea generează simplitate.
Focus pe o singură idee sau acțiune.
Copilul este 100% în control pe ritmul de desfășurare al informațiilor.
Nu există scenariul:
„Apăs doar pe buton continuă și mă uit ca la un film”.
Avatarul personifică cursul și însoțește copilul în poveste
Avatarul spune ce urmează pentru a contura un orizont de așteptare și un context:
„Vei afla cum poți afla scăzătorul atunci când cunoști descăzutul și diferența.”
Avatarul oferă indicații despre provocarea curentă.
„Acum că știi descăzutul și diferența, completează cu scăzătorul.”
Avatarul provoacă copilul să construiască singur concluzia:
„Ce ai observat? Completează enunțul folosind cuvintele cheie potrivite!”
Feedback-ul pozitiv e esențial:
„Felicitări! Ai reușit să afli singur!”